Ένα σχόλιο για τον Woody Allen, τον Cole Porter και το ρεμπέτικο.


Στο βλογ τούτου εδώ του τυπάκου διάβασα τούτο εδώ: Ο Woody Allen, λέει, στην ταινία Anything Else, βάζει την Christina Ricci να λέει στον Jason Biggs: «Αν ακούς Cole Porter και με σκέφτεσαι, τότε είσαι ερωτευμένος μαζί μου».

Λοιπόν, εγώ αυτόν τον Cole Porter τον ξέρω. Αλλά δεν τον ακούω. Γούστα ρε παιδί μου.

Έχω όμως να πω το εξής. Κι εδώ θα κάνω μια μικρή παραλλαγή στην ατάκα.

Αν ακούς ρεμπέτικα και με σκέφτεσαι, τότε είσαι ερωτευμένος μαζί μου.

Διότι, πώς να το κάνουμε. Τραγουδούσαν με ψυχή. Γράφαν τραγούδια αληθινά, από την καρδιά τους βγαλμένα.

Αν ακούς λοιπόν Μάρκο ή Τσιτσάνη ή Γκόγκο ή Μπαγιαντέρα ή ξέρωγω ποιον άλλο και με σκέφτεσαι, τότε είσαι ερωτευμένος μαζί μου.

«Εσύ για μένα είσαι γιατρός, εσύ θα με γιατρέψεις. Νόστιμο μικρό τρελό μου, μάγκικο μελαχρινό μου.»

*[Μικρή διόρθωση: Γκόγκος και Μπαγιαντέρας είναι το ίδιο πρόσωπο. Μπαγιαντέρας το καλλιτεχνικό του Γκόγκου.]

6 Σχόλια »

  1. dali13gr Said:

    Αν και είμαι πιο mainstream όσον αφορά στα τραγούδια που με κάνουν να σκεφτώ κάποια, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω ότι τα τραγούδια που δημιουργούσαν οι ρεμπέτες, πήγαζαν από πραγματικά γεγονότα και συναισθήματα.

    Στην τελική, δεν έχει σημασία το είδος, αλλά ο στίχος.

    Υ.Γ. Λύσε μου μια απορία εσύ που ξέρεις τα πολλά κι ο νους σου κατεβάζει: Γιατί τα περισσότερα τραγούδια μιλάνε για άντρες και την καψούρα (καταστροφή, μίσος, αγάπη) τους με κάποια γυναίκα και ελάχιστα για το αντίθετο; 🙂

    • lenioux Said:

      Γιατί αν παρατηρήσεις στην αναλογία άντρες-γυναίκες μουσικοί/τραγουδοποιοί υπερτερούν αριθμητικά οι άντρες. Τρέχα γύρευε για ποιους λόγους. Κοινωνικά στερεότυπα, κοινωνικές συνθήκες, ρόλος γυναίκας ή απλώς επειδή εμείς οι γυναίκες εκφραζόμαστε διαφορετικά. Ή ίσως επειδή εσείς οι άντρες είδατε ότι πιάνει το κόλπο και το ρίξατε στην παραγωγή για να μας ρίξετε 😛

  2. dali13gr Said:

    Μην αρχίζεις τα φεμινιστικά τώρα! 🙂 Μπορεί να είναι περισσότεροι γιατί απλά είναι περισσότερο καμμένοι από τις γυναίκες απ’ ό,τι το ανάποδο 🙂

    «Γιατί αν ήσασταν όλες σας σωστές δεν θα υπήρχαν άντρες μες στις φυλακές» λέει ο τρισμέγιστος Βασίλης 😛

    • lenioux Said:

      Ένας είναι ο τρισμέγιστος Βασίλης. Ο Τσιτσάνης. Και δεν θυμάμαι να έχει πει κάτι τέτοιο. 😛
      Και δεν είναι φεμινιστικά, είναι ιστορική πραγματικότητα ότι οι γυναίκες ήταν περιορισμένες σε σχέση με τους άντρες. 🙂

  3. dali13gr Said:

    Μια ιστορική αδικία είναι το ότι κατάφεραν να απο-περιοριστούν 😛 😀

    • lenioux Said:

      Μωρτιμασλές. 😛 Συζήτηση περί γυναικείας απελευθέρωσης και δικαιωμάτων σε άλλο βλογ, κύριος. Εδώ το θέμα είναι ο Woody Allen, ο Cole Porter και το ρεμπέτικο. Κι ο έρωτας. 🙂


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Σχολιάστε

